John Moyer.

John Moyer (s. 30. marraskuuta 1973) on heavy metal -yhtye Disturbedin nykyinen basisti ja taustalaulaja. Hän korvasi yhtyeen edellisen basistin Steve "Fuzz" Kmakin. Moyer julkaisi myös Disturbedin albumit Ten Thousand Fists, Indestructible ja Asylum. Tämän lisäksi Moyer toimii yhteistyössä Silver Tongue Managementin kanssa.

Historia[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Moyer syntyi ja kasvoi El Pasossa Texasissa. Aikaisemmin Moyer kuului teksasilaiseen hard rock -yhtye Union Undergroundiin. Ennen työtään Union Undergroundissa hän oli suositun myös Texasista olevan yhtye Soakin basistina. Hän opettaa Natural Ear Musicissa Texasin Austinissa, missä hän työskentelee monien nuorien yhtyeiden kanssa. Tämä työ inspiroi häntä.

Varusteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

Moyerilla on sopimus Traben-bassoyhtiön kanssa. Hän ja Traben valmistivat Moyerin signature-mallisia Traben Havoc -bassoja. Hänellä on myös Kustomilta tilattu oma vahvistin, joka on suunniteltu hänen oman mallinsa mukaan; siinä on pahoin palanut pääkallo.

Hiljattain Moyer on allekirjoittanut sopimuksen BC Rich Guitarsin kanssa, joka nykyään valmistaa John Moyer's signature Havoc -bassoja. He voivat tehdä tämän, sillä sama yritys omistaa sekä BC Richin että Trabenin.

Bassot[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

  • B.C. Rich Havoc 5-kielinen signature-basso (ennen Trabenin valmistama)
  • Music Man Stringray 5-kielinen basso

Vahvistimet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

  • Kustom Groove 1300 HD bassovahvistimen nuppi
  • Kustom John Moyer G-810H JM 8x10 bassokaapit